Weer een kleine update - Reisverslag uit Trévoux, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu Weer een kleine update - Reisverslag uit Trévoux, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

06 September 2017 | Frankrijk, Trévoux

Weer een kleine update

We zitten inmiddels tussen de herfstbladeren dit verslag te maken. De temperatuur wisselt maar over het algemeen nog zeer aangenaam. 21 augustus zijn we verder gefietst vanuit Cluny richting Lyon met als doel Avignon. Deze route bestond uit veel klimwerk en mooie vergezichten. Onderweg weer leuke mensen getroffen. Dit maakt deze fietstocht ook mede zo leuk.
Cluny verlieten we door een prachtig aangelegde oude spoorwegtunnel. In Lyon kan men de drukte van de stad ontwijken door de fietstunnel te nemen, wat zoekwerk en ergernis achterwege laat. Na deze tunnel hebben we genoten van het fietsen langs de Rhône en de gezelligheid van de boulevard. Hier gaan wij zeker nog eens met de trein naartoe! Er zijn geen campings gelijk na Lyon aan de route dus werd het een etappe van 100 km. Hier was een leuk veld met allemaal fietsers en hebben we ontzettend lol gehad met onze Duitse buurjongen. Er zijn op dit moment veel Duitsers op de fiets. Ook stond hier weer een wat ouder stel uit Wales waar we een mooi gesprek mee hebben gehad over het leven. Na deze camping hebben we 2 nachten doorgebracht op een 4 sterren camping. Zo hebben we al vele sterren gezien. Dit was op een route door de bergen en voor de berg zijn we gestopt vanwege de hitte. Gelukkig hebben we geen rondrit met de stoomtrein gedaan die daar aanwezig was, want de volgende dag ging onze fietsroute nog veel hoger dan deze trein dus het uitzicht hebben wij niet gemist.
We hebben 1 typische camping gehad in Dornas waar wij ons niet op ons gemak voelden. Dit was in de bergen, na een klein dorp. Er stonden weinig mensen en het was slecht onderhouden en verlicht. De eigenaar vertrok om 20 uur en wij zaten met vreemde vogels in de rimboe ;-). We waren blij dat we weer op de fiets zaten de volgende dag. Deze ging verder met een mooie klim over de Col de Mézilhac. Deze is 1119 meter maar niet heel zwaar. Het was vreemd weer want bij het afdalen was er een bizarre wind die het fietsen lastig maakte. We kwamen de berg haast niet af.
28 aug t/m 1 sept zijn we in Avignon geweest. Erg genoten van de stad en de Rhône. Minpuntje waren de katten op de camping want katten en Petra dat gaat echt niet samen....
De reden waarom we langer zijn gebleven was omdat Wiekie's moeder ziek was en we even af wilden wachten of we met de trein terug zouden gaan. Maar die vrijdagmiddag knapte zij weer wat op en wilde zij ook beslist dat wij weer op de fiets stapten. Dat hebben wij dan ook gedaan.

De terugweg naar Cluny zit er morgen op. Deze was vrij vlak omdat we de Via Rhona route hebben genomen wat ons veel km per dag opleverde. Echt een aanrader voor fietsers die niet willen of kunnen klimmen. Gisteren was het record 110 en dat was eenmalige actie. Er was niet eerder een camping. Nu staan we in Trevoux en hebben net weer gastankjes gescoord bij Decathlon. Het voelt raar om nu echt richting het Noorden te fietsen. Daar moeten we even aan wennen.
Na Cluny pakken we ons laatste routeboekje van onbegrensd fietsen van Eindhoven naar Barcelona en fietsen wij dus van Cluny richting Nederland met pijn in ons hart :-).
Dit is ongeveer 800 km. We kijken nog even hoe we dit precies in gaan vullen.
Heel veel liefs van ons en dit zal waarschijnlijk één van de laatste verslagen zijn. Er volgt er zeker nog 1!

• 06 September 2017 - 15:55

Toos:

Lieve Petra en Wiekie.....ik heb weer genoten van jullie verslag.....fijn dat jullie toch door konden fietsen na het bericht van Petra haar moeder.....maar dat zal wel even kopzorgen hebben gegeven. Ik hoop dat jullie de tocht verder goed kunnen afmaken...nu al zover gekomen !!....geniet nog maar volop van alles om jullie heen want de tijd gaat erg snel......jullie mogen heel trots op je zelf zijn over wat jullie samen hebben gepresteerd en nog zullen presteren.....
    Nog heel veel veilige kilometers met veilige campings gewenst......en blijf genieten !!
    Liefs Toos

• 06 September 2017 - 16:12

Bea Mulder:

wat heb ik een respect voor jullie om op zo'n fietsavontuur te gaan ! heb gelezen over jullie avonturen en belevenissen , echt heel erg mooi ! Ben blij dat het met Wiekie haar moeder weer wat opknapt .
    Wens jullie nog een goede terugreis en nog veel fietsplezier .
    Groetjes Bea

• 06 September 2017 - 17:39

Anita :

Wat een mooi verslag. Bedankt. Ik kan me helemaal inbeelden hoe jullie je voelen! Geniet er nog van. Liefs, Anita

• 06 September 2017 - 17:42

Dick En Irene:

Wat leuk jullie verslagje te lezen.
    Alweer op de terugweg maar nog aardig wat kilometers te gaan!
    Nog fijne belevenissen gewenst en veel fietsplezier.

• 06 September 2017 - 17:49

Trienke & Marten:

Hoi,

Weer veel vergezichten en mooie steden!
    Snap dat jullie het niet leuk vinden weer richting het vlakke Nederland te fietsen.
    Wat zullen jullie een spieren en conditie hebben

• 06 September 2017 - 18:11

Alie Willem Anna & Nynke:

Wat zijn we ontzettend trots op jullie Wiekie en Petra! Jullie fietsen maar door en beklimmen elke berg. En intussen genieten jullie van de prachtige omgeving, de mooiste stadjes en dorpjes en interessante ontmoetingen. En mogen wij van jullie avonturen genieten via deze reisverslagen. Dank jullie wel!!
    We zijn echt superblij dat het met Mem gelukkig beter gaat en jullie toch jullie fietstocht voort kunnen zetten, want jullie zijn al zover gekomen, we kunnen ons levendig voorstellen dat jullie deze toch nu ook af willen maken.
    We wensen jullie nog heel veel interessante en veilige fietskilometers toe.
    Dikke tút van Willem, Alie, Anna en Nynke

• 06 September 2017 - 20:41

Hanny:

Wat een geweldige reis moeten jullie hebben (gehad)
    Heerlijk om mee te lezen met jullie belevenissen.
    Zal zeker wennen worden terug in ons kikkerlandje.
    Geniet er nog van!

Liefs, Hanny

• 06 September 2017 - 21:00

Mariska:

Wat een feestje om dit verhaal weer te lezen. Heerlijk! Geniet ook al fietsen jullie naar het noorden. Kijk uit naar het volgende verhaal. Liefs, maris

• 06 September 2017 - 21:31

Alja:

Wat een mooi verslag weer! Geniet ook van de terugreis!
    Lieve groet, Alja

• 06 September 2017 - 21:33

Alja:

En wat een gave foto's

• 07 September 2017 - 14:44

Cora:

Wat een prachtige en bijzondere reis maken jullie toch! Fijn dat het weer wat beter met je moeder gaat Wiekie! Geniet nog maar volop van jullie reis. Het zal wennen zijn om weer in een huis te wonen en iedere dag aan het werk te gaan, maar als het sneeuwt en vriest is een dak boven je hoofd ook wel wat waard. En de herinneringen kunnen jullie nooit afgenomen worden. Ik vind het wel gezellig als het hiernaast weer bewoond is.
    Liefs, Cora

• 07 September 2017 - 18:27

Martijn & Kim:

Nog steeds goed bezig en lekker aan het genieten. Top!! Ook wij genieten van jullie verslagen en echt respect voor jullie prestatie. Zeker fijn dat het weer beter gaat met Wiekies moeder. Nu met pijn in het hart weer richting Nederland.......niet te hard fietsen want dan is het nog sneller voorbij ;) Maar vooral lekker blijven genieten samen!!!!!
    Liefs Martijn en Kim

• 07 September 2017 - 22:16

Monique:

Hallo dames, telkens als ik jullie verslagjes lees bedenk ik me hoe bijzonder het moet zijn. Veel meer dan fietsen dus, een echte "way of life". Zelf fiets ik nu met manlief in 14 dagen ook rondje in Italië-Oostenrijk-Slovenië-Kroatië met boot naar Venetië en terug naar de auto in Prosecco gebied. Ook een Benjaminsen route overigens. Prachtig en zo leuk om niet te weten waar je weer terecht komt. We hebben ook al uren door de regen gefietst trouwens, moest ik ook aan jullie denken

• 08 September 2017 - 09:24

Mams Dicky.:

De herfst is echt ingetreden.Zat ik gisteravond nog even in het zonnetje buiten te eten,regent
    het nu behoorlijk.Dus even nu niet op de fiets naar Hengelo,waar vanmorgen het dansen weer begint.Niet zo prettig om daar als een verzopen kat aan te komen.Maar je kunt nu van alles verwachten.Daar weten jullie onderhand ook alles van.Ik denk dat jullie straks ook gewoon in Gouda op de fiets stappen naar Borne

• 15 September 2017 - 21:55

Marianne De Vriend:

Hoi meiden,

Inderdaad weer een verslag waar je helemaal inzit als je het leest!
    Jullie hebben echt een pracht reisverslag verzorgt.....
    Hoop er zeker nog 1 of 2 van jullie te mogen lezen

Van mij uit een beetje late reactie maar niet minder gemeend

Succes met alles wat jullie tegenkomen, veel fietsplezier verder!

Liefs van mij

• 16 September 2017 - 11:18

Marian:

Wat een mooi verslag weer! Heel veel succes de laatste 800 km.

• 20 September 2017 - 17:01

Alice:

Lieve Petra en Wiekie,

Geniet nog van jullie laatste dagen voor jullie weer dit 'koude kikkerland' binnen rijden, alhoewel nu de zon schijnt, maar verder niks gemist aan het september weer!

Veel liefs, Alice

• 22 September 2017 - 21:00

Marlies:

Ha,

Wat een mooie reisverslagen! Jullie fietsroutes klinken erg gaaf qua uitzicht en uitdaging :) Geniet er nog maar lekker van!!

Marlies V