Eindelijk weer op de fiets! - Reisverslag uit Adissan, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu Eindelijk weer op de fiets! - Reisverslag uit Adissan, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer op de fiets!

Door: Petra en Wiekie

04 Augustus 2017 | Frankrijk, Adissan

Zoals al aangegeven zijn wij maandag 24 juli met de trein naar Girona gereisd. Dit was goed te doen en er was een mooie plek voor de fietsen. Na ongeveer anderhalf uur waren we er al en zijn we via een mooi fietspad naar de camping gefietst. Deze lag ongeveer 8 kilometer vanaf het station. Eerst nog even een paar remblokjes vervangen want de voorremmen van Petra's fiets waren ineens helemaal versleten waardoor remmen niet meer mogelijk was.
We hebben 3 nachten op een mooie boerencamping gestaan met ruime plekken. 1 nacht langer dan gepland omdat we nog even langs een fietsenmaker moesten. Op deze camping weer fietsers getroffen en nog tips gekregen over de route. Altijd welkom en ook leuk om weer gelijkgezinden te treffen. Ook andere leuke contacten op de camping want mensen zijn vaak nieuwsgierig hoe je daar gekomen bent.
Donderdag 27 juli zijn we verder gefietst naar Figueres. Hier in een hotel overnacht want de camping die aangegeven stond in het boekje bestaat niet meer maar dat was ons al verteld. Bij de supermarkt een lekkere salade gehaald, fruit en yoghurt. De volgende dag zijn we naar Llauro gefietst. Dit is een heel klein plaatsje waar ook een kleinschalige camping is met Nederlandse eigenaars die al heel lang in Frankrijk wonen. Ja, je leest het goed want we zijn inmiddels weer in Frankrijk. We zijn weer helemaal in ons element want de afwisseling qua landschappen en tevens de qua klimmen en dalen zijn mooi! We genieten volop van afgelegen land/bergweggetjes waar wij vaak alleen fietsen. Schitterend! Dit hadden we wel een beetje gemist eerlijk gezegd. Het is wel warm om te fietsen maar goed te doen. Op de camping in Llauro werden we hartelijk ontvangen. De camping was vol maar voor fietsers hebben ze vaak nog een plekje. Ontvangst met een wijntje , chips en olijven, zo leuk! We zijn hier 2 nachten gebleven. Petra had gelezen dat er op 800 meter een levensmiddelenzaak zou zitten maar die bleek er inmiddels niet meer te zijn, dus 800 meter werd 17 km. Geen probleem hoor ;-).
We hebben verder weinig gedaan behalve de was en vonden het fijn om de volgende dag weer op de fiets te stappen. Weer veel belangstelling voor onze fietstocht en we werden gezellig uitgezwaaid bij vertrek.
Deze dag zijn we naar Tuchan gefietst waar we ook een extra nacht hebben geboekt. De bedoeling was om
naar de kapper te gaan maar deze zat er niet meer. De kapper in het dorpje ervoor bleek dicht te zijn op maandag. We hebben hier een schitterende fietstocht gemaakt met wat klimwerk en een lange afdaling. Deze camping had mooie plekken met veel privacy en overwegend Fransen. Dit is wel eens lekker. Dinsdag 1 augustus verder gefietst naar Colombiers. Hier wel een kapper gevonden en een afspraak gemaakt voor de volgende dag! Heerlijk!!
Heel veel fietsers op het grasveld voor tenten. Ondanks het hoogseizoen en warmte wel opmerkelijk. We zijn de volgende dag om 8.30 uur weer op de fiets gestapt. Eva, ook een fietster, vroeg of zij met ons mee naar Béziers kon fietsen want zij wilde met de trein verder reizen. Zij vroeg of wij even op haar fiets wilden letten tijdens het kopen van een kaartje. Geen probleem natuurlijk. Nog even gezellig koffie gedronken en daarna zijn wij richting Vias gefietst. Dat was maar 22 km maar nadat wij daar de tent hadden opgezet, zijn wij doorgefietst naar Agde. Hier ging Petra vroeger op vakantie met haar familie en een oom en tante met kids. Petra was niet zo'n fan van de zon ;-). Camping hebben we niet gevonden maar wel veel gezien van de omgeving.
We waren om 19 uur weer terug op de camping. Onderweg wat boodschappen gedaan voor een picknick op het strand. Eerst natuurlijk een duik in zee! Het is goed warm hier op het moment. Vandaag 38 graden en daarom hebben we maar 40 km gefietst. Voor ons niet te doen zonder wind. We hebben een mooie camping gevonden met een schaduwplek en hebben net de knoop doorgehakt om hier morgen nog te blijven. Het wordt dan wederom heel warm en daarna weer rond de 30 graden. Dat is beter fietsweer :-). Morgen fietsen we terug naar Pézenas want daar zijn we vandaag te snel doorheen gefietst. 10 km dus goed te doen. Leuk!

Zoals jullie lezen zitten we een beetje in de relax stand :-). Wiekie heeft het idee geopperd om eerst de route over Le Puy te nemen en dan via Lyon weer terug naar Avignon. Het boekje geeft namelijk deze twee mogelijkheden aan en dan hebben wij ze allebei gefietst mits niet te zwaar. De bedoeling is dan om via Via Rhona (langs de Rhone) weer terug te fietsen naar Lyon en dan de route weer op te pakken. We kijken hoe het gaat!
Best een lang verslag geworden ;-). Misschien ben je halverwege afgehaakt, zo niet dan de groetjes vanuit Addisan. Bedankt maar weer voor jullie reacties!!

• 04 Augustus 2017 - 20:39

Bea:

Hoi meiden. Wat een verhaal. Erg leuk om via deze weg weer wat van jullie te horen. En wat is het warm bij jullie!! Petje af, dat jullie toch nog een poging wagen iedere keer

• 04 Augustus 2017 - 20:42

Trienke:

Natuurlijk haken wij niet af halverwege

• 04 Augustus 2017 - 20:44

Bea:

Dan maar wat minder kilometers

• 04 Augustus 2017 - 20:46

Cora:

Hallo meiden,
    Leuk om te lezen dat jullie weer van Frankrijk genieten en mooie campings tegenkomen. Geniet maar van de zon, al is het dan warm. Hier verschuilt de zon zich voortdurend achter dikke regenwolken. Het is wel een heel bijzondere reis die jullie maken!
    Groetjes, Cora

• 04 Augustus 2017 - 21:37

Anita Sharma:

Jullie verhaal is nooit lang genoeg!
    Fantastisch om dit mee te beleven. Ik zie het helemaal voor me. Dikke kus, Anita

• 04 Augustus 2017 - 21:47

Mariska:

Hoi! heerlijk dat verslag. Met terugwerkende kracht gelezen. Relaxen is niks mee ;-). Geniet ervan. Met de fiets zie je zoveel meer dan met de auto. Hebben zelf nog gefietst bij Rochegude (niet te vinden op de kaart ha ha). Super mooi en weer heerlijk geklommen. Heb aan jullie gedacht. Geniet en doe rustig aan!. X

• 04 Augustus 2017 - 21:52

Alie Willem Anna & Nynke:

Superleuk jullie verhalen en avonturen te volgen! We krijgen nog steeds meer bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Wij fietsten hier in Tsjechië ook met 37 graden en snapten jullie electrische dekengevoel. Elk zuchtje wind is meer dan welkom en schaduw is een verademing. Wij leverden de fietsen de volgende dag weer in. Terwijl jullie maar door en door fietsen! Petje af voor jullie hoor!! Geniet lekker van jullie fietstocht door Frankrijk, van de bloeiende lavendel en de sunneflowers!
    Dikke tút vanút Lipno nad Vltavou (Tsjechië dus)

• 04 Augustus 2017 - 22:10

Dick En Irene:

Niks te lang hoor, heel leuk om jullie verslag te lezen.
    Fijn dat jullie weer in de relax modus zijn.
    Een ontspannen, mooie en avontuurlijke reis verder!

• 04 Augustus 2017 - 22:40

Martijn & Kim:

Super dat jullie weer helemaal in jullie ritme en in een mooie omgeving zijn. Altijd leuk om jullie reisverslagen te lezen ook al blijven we tussendoor via de app en telefoon natuurlijk ook goed op de hoogte. Goede reis verder en lekker genieten van de natuur en vrijheid. Wij zijn echt trots op jullie prestatie!
    Liefs Martijn & Kim

• 05 Augustus 2017 - 10:14

Marianne :

Hihihi nooit te lang en ik heb tot het eind gelezen.....

Wat een ervaring, nog heel veel plezier verder!!!

Liefs van mij
    -xxx-

• 05 Augustus 2017 - 16:26

Henny:

Hoi Meiden, Ik kan me goed voorstellen wat jullie met de hitte meemaken en dat je daarom besluit om even pauze te nemen. Hier in Hongarije is het ook zo'n 38 graden en bij iedere vingerbeweging loopt het zweet van mijn gezicht. Jullie verslag is, zoals de meesten schrijven, nooit té lang. Ik lees het met belangstelling en met de kaart erbij zie ik voor me hoe jullie reis verloopt. Geniet er nog van. xxx

• 05 Augustus 2017 - 19:08

Hidde En Janke:

Dag dames, wat fijn weer even een verslag van jullie te lezen. Jullie zijn inmiddels zeer bedreven in het zoeken van de routes. Fijn dat jullie weer genieten. En we hopen dat het niet te warm voor jullie wordt. Veel plezier en liefs van Hidde en Janke xxx

• 06 Augustus 2017 - 13:20

Jolanda:

Leuk verslag weer en jullie doen t super ! Gewoon doorgaan met genieten et bon voyage encore. Groetjes Jo enco

• 06 Augustus 2017 - 20:42

Toos:

Lieve meiden,
    Wat een gezellig verslag......het komt relaxt over....ik twijfel er niet aan dat jullie het naar jullie zin hebben.....en leuk ...al die contacten onderweg....
    Volgens mij zijn jullie nu op de helft van de reis.......ik heb het gevoel dat jullie al een jaar weg zijn......
    Blijf lekker genieten.....
    De komende 11 dagen ben ik er niet want ik ga op vakantie.....excursiereis naar Het Zwarte Woud.....tsjaaaaa........ een busreis maar.........volgend jaar hoop ik weer de vierdaagse te gaan lopen dus blijf ik wel een beetje sportief toch??
    Lieve groetjes en heel veel fietsplezier,
    Toos

• 10 Augustus 2017 - 08:15

Natalie:

Zeker niet afgehaakt. Erg leuk! Liefs Natalie

• 10 Augustus 2017 - 21:14

Marian:

Kanjers zijn jullie hoor om met die hitte te fietsen. Geweldige reis die jullie doen.
    Leuke verslagen om te lezen. Succes verder

Marian ( Haven)