Extreme hitte! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu Extreme hitte! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

Extreme hitte!

22 Juli 2017 | Spanje, Barcelona

We zijn drie dagen in Sevilla geweest. Erg mooi maar veel te warm. Record was 45 graden en dat hadden we allebei nog niet meegemaakt. De warmte bleef ook echt in de stad hangen. 'S ochtends door de stad slenteren en 's middags siësta in de airco. Maar....als je daarna weer buiten kwam dan kreeg je gelijk een klap in je gezicht. Petra is hier letterlijk ziek, zwak en misselijk van geworden.
Vrijdag 14 juli zijn we met de trein vanuit Sevilla naar Madrid gegaan. Eerst tot Jaen, een rit van 3,5 uur en daarna nog 3,5 uur naar Madrid. De fietsen moesten in deze treinen opgehangen worden en de bagage in een rek. Je kunt je voorstellen dat dit een hele operatie is ;-).
Tot overmaat van ramp bleek de voorband van Wiekie die ochtend lek maar we hadden geluk dat deze nog een paar keer opgepompt kon worden zodat we in ieder geval naar het station konden fietsen. Aangezien de fietsen in het weekend niet in de trein mogen, zijn we 2 dagen in Madrid gebleven.
Bij het geboekte pension deed niemand open. Wij hadden het tijdstip van aankomst doorgegeven. Na telefonisch contact en stoïcijns engels blijven praten en aangeven dat wij gereserveerd hadden gaf zij na een tijdje in het engels aan dat zij binnen 20 minuten er zou zijn. Allemaal een beetje raar maar low budget is low budget voor 3 nachten in Madrid :-). Fietsen op de kamer (trappen op...) en slapen maar. Eerst hadden we ook nog een uitdaging gehad op het station want de lift was te klein en er was alleen een steile roltrap met traptreden. Gelukkig was er een behulpzame jongen die onze fietsen met deze roltrap naar boven heeft gebracht. De trein is zo gek nog niet!!

Madrid hebben wij ervaren als druk, alleen maar prikkels en warm. Continue sirenes, getoeter en enorm veel verkeer. We zijn in de buurt gebleven waar we zaten. Petra was nog steeds niet helemaal fit. Gelukkig zag Wiekie bijtijds dat we afgelopen maandag op een ander station moesten zijn om verder te reizen. Een uurtje fietsen vanaf de plek waar we zaten. Zondag even de route gefietst en gecheckt of er liften aanwezig zijn. Yes, mooie grote liften!
De lekke band is op de slaapkamer vervangen. Maandagochtend vertrok de trein om 7.15 uur naar Barcelona waar we om 16.30 uur aankwamen. Vergeleken met de trein van vrijdag was dit wel wat behelpen. Heel klein toilethokje in een treincoupe en een trein die overal stopt. Maar wij zijn heel blij dat dit zo kon.
We hebben 1 nacht in een fijn hostal geslapen in Barcelona vlakbij het station. Daar kwam de volgende dag gelukkig ook het door ons bestelde boekje aan welke wij door de Zwerfkei hebben laten versturen. Deel 2 van de route van Eindhoven naar Barcelona. We hadden niet goed gekeken en alleen deel 1 besteld.
Nu zitten we op een camping 25 km buiten Barcelona om bij te komen van de laatste week. Het was wel wat gevaarlijk fietsen hier maar we zijn inmiddels wel wat gewend. Het is hoogseizoen en dat is te merken maar aan het strand is het goed te doen! Gisteren met de bus een dagje naar Barcelona geweest. Veel gelopen mede omdat we de treintijden voor maandag uit wilden zoeken op het station. Tijdens de wandeling naar het station zag Wiekie een fietsenzaak. Dit stond ook op ons lijstje om een nieuwe binnenband te kopen. Petra vroeg voor de zekerheid of hij een Mondial Schwalbe buitenband had en kon wel juichen toen hij bevestigde dat hij er twee op voorraad had. We hadden in Salamanca al een buitenband gekocht maar deze is meer voor mountainbikes. Vandaag gaat de versleten achterband vervangen worden!! Super!
De bedoeling is om maandagochtend terug te fietsen naar Barcelona en rond het middaguur de trein te pakken naar Girona. De route vanuit Barcelona staat niet beschreven omdat deze te gevaarlijk is met de fiets, zeker in het hoogseizoen. Dinsdag hopen we de fietsroute op te pakken. Weer een trein maar veiligheid gaat voor.
Voor nu weer genoeg. Temperatuur in Barcelona rond de 28 graden en afgelopen dinsdag zelfs een regenbui. Dit bevalt beter. Super leuk jullie reacties en belangstelling! Thanks.

Lieve groet Wiekie en Petra

• 22 Juli 2017 - 10:39

Sandra En Ilse :

Fijn dat het wat minder warm is nu. Straks weer lekker fietsen en genieten van jullie vrijheid.

• 22 Juli 2017 - 11:05

Marianne De Vriend:

Haaaiii meiden,

Wat een verhaal, jullie maken wat mee zeg!
    Petra ik hoop dat je snel je kracht weer terug hebt om verder te fietsen,
    snel herstellen!!
    Het weer hier is niet zo denderend, door de warmte hier gelijk zo benauwd, maar ach achter mijn vennetje houd ik het wel vol.

Voorzichtig voor de komende kilometers, kijk alweer uit naar jullie
    nieuwe verslag....;-)

Groetjes van Marianne
    XXX

• 22 Juli 2017 - 11:36

Marten En Trienke:

Hey toppers,

Fijn te lezen dat jullie veiligheid prioriteit geven

• 22 Juli 2017 - 15:06

Dick En Irene:

Leuk om jullie avonturen weer te lezen.
    Vanaf dinsdag terug naar de basis en weer lekker op de fiets met een nieuwe achterband!
    Veel fietsplezier verder!

• 22 Juli 2017 - 21:11

Anita:

Wat een bizarre temperaturen hebben jullie meegemaakt; puur afzien! Ik ben zo blij dat jullie nu in wat normalere temperaturen vertoeven. Straks weer heerlijk fietsen in la douce France. Liefs, Anita

• 22 Juli 2017 - 23:57

Anwar:

Hai Wiekie de piekie..... ;-) en Petra

Wat een avonturen beleven jullie onderweg! Leuk om de reisverslagen te lezen!
    Wat flink van jullie om dit allemaal te ondernemen!
    Balen dat Petra zich niet lekker voelde onderweg....veel sterkte en beterschap!

Barcelona is een van mijn favoriete steden om naartoe te gaan met een stedentrip, op de fiets ervaar je de stad anders lijkt mij....
    Is het niet te warm onderweg met het fietsen? In ieder geval kunnen jullie je trip weer voortzetten met een nieuwe band... ;-)

Groetjes,
    Anwar je collega van de Geriatrie in 't Haven

• 23 Juli 2017 - 09:22

Natalie:

Hey lades,

De verhalen worden steeds heftiger. Dacht dat er na Santiago een cooling doen op het programma stond.
    Super om te lezen en vooral ook om hier later op terug te kijken.

Liefs Natalie

• 23 Juli 2017 - 19:54

Toos:

Hay meiden,

Wat een verhaal weer zeg !! En die hitte.......niet normaal......gelukkig is het in Barcelona wat draag zamer.
    Heel fijn dat jullie nieuwe banden konden kopen, geeft weer wat rust voor onderweg.
    De trein is toch ook belangrijk geworden voor jullie veiligheid....verstandig hoor....maar straks weer heerlijk gewoon op de fiets....en kamperen......
    Fijne voortzetting van jullie onderneming....ik ben trots op jullie hoor,
    Lieve groetjes Toos

• 28 Juli 2017 - 06:04

Sandra Lochan:

Ha lieve Peet en Wiekie,

Veel obstakels gehad, maar gelukkig is de rust weer gekeerd. Succes verder met het fietsen en dit keer uiteraard met minder obstakels ;-).

Kus Sannie