Zilverroute - Reisverslag uit Verín, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu Zilverroute - Reisverslag uit Verín, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

Zilverroute

29 Juni 2017 | Spanje, Verín

Zilverroute
Vrijdag 23 juni zijn wij rond 8.30 uur vertrokken. Afscheid genomen van Santiago en richting Portugal. Plaats in de GPS ingetikt en de eerste 3 uur heerlijk gefietst over allemaal landweggetjes. Geen plaatsnaamborden tegengekomen en op een gegeven moment kregen we toch een beetje een raar gevoel. Bij navraag bleek dat we totaal de verkeerde kant op waren gefietst.... Mooi verjaardagscadeautje! Plannen bijgesteld en naar A Estrada gefietst. Hier op zoek naar een pension maar dat viel niet mee. Vol of dicht. Via booking.com gezien dat er 1,5 km buiten deze plaats een hotel was. Verjaardag toch nog goed gevierd in een Spaans restaurantje. Voor het eerst ook octopus gegeten allebei. Niet slecht :-). De volgende dag route vervolgd richting Pontevedra. Gezien dat er na11 km deze plaats een camping was. Alles ging goed totdat het fietspad zomaar stopte en wij een andere route moesten zoeken. Via google maps werden wij bovenlangs geleid. Op een gegeven moment stelde Wiekie voor om een jongen aan te houden. Hij heeft ons super goed geholpen. Later kwam hij zelfs terugfietsen om ons weer naar Pontevedra te begeleiden en ons de goede weg te wijzen. Hij adviseerde wel om eerst van deze mooie stad te genieten. En mooi is het daar zeker! Achteraf zijn we 2 dagen gebleven omdat wij de beslissing hadden genomen om toch de Zilverroute op te pakken. Petra kreeg buikpijn van geen goede route en iedere keer zoeken. Ook de drukte aan de kust past niet in ons plaatje van rust, ruimte en natuur. Na zondag genoten te hebben van de stad en bij geslapen zijn we maandag en dinsdag van Pontevedra via Ourense naar Allariz gefietst. In Ourense konden we de GPS route van de Zilverroute oppakken en vanaf het moment van vertrek maandagochtend kregen wij allebei weer meer lucht en ruimte. We zaten voor Ourense wel ineens op de snelweg... De weg ging ineens over in deze snelweg en wij konden er niet af. Op een gegeven moment konden we aan de andere kant een weg in en na goed uitkijken hebben we dat gedaan. Heel bizar maar we moesten achteraf wel lachen. In Allariz de tent opgezet en gelijk voor 2 nachten geboekt. Het weer is omgeslagen. De vooruitzichten zijn de komende dagen slecht tot zaterdag. Vanaf dan wordt het beter. De Zilverroute is 1000 km en gaat officieel van Sevilla naar Santiago. Dit leest wel een beetje lastig in het boekje maar we hebben thuis alle 15 zip files omgedraaid dus als het goed is dan kunnen we via de gps en deels het boekje de route volgen. We hebben er veel zin in en hebben geen spijt van onze omzwerving. We hebben er een mooie hoek bij gepakt!! Vandaag 29 juni verder gefietst naar Verin. Vanochtend droog weer tijdens de tent inpakken maar deze is nog wel wat nat van de nachtregen. Eenmaal op de fiets begon het vreselijk te regenen. Het was koud vandaag alhoewel de zon zich even liet zien vanmiddag. Gisteren al een pension geboekt in Verin want er zijn geen campings hier in de buurt. Ook 2 dagen in de regen op de camping werkt mee om een kamer te boeken. De route vandaag was prachtig. Sluit goed aan qua natuur op de andere fietstocht. Af en toe komen we wandelaars tegen want dit is ook een pelgrimstocht. Het is allemaal even wennen maar het begint weer te lopen. Nu vliegt er de hele tijd een witte vlinder met een zwart randje mee. Heel bijzonder. Bedankt weer voor jullie reacties op welke wijze ook!! We melden ons weer!!
Liefs Wiekie en Petra

• 29 Juni 2017 - 18:12

Dick En Irene:

Die vlinder zegt dat jullie op de goede route zitten :)
    Fijn dat jullie weer op een prachtige route zitten!
    Veel fietsplezier verder! Hoop dat de zon eer voor jullie gaat schijnen.

• 29 Juni 2017 - 18:46

Trienke:

Weer veel moois gezien en meegemaakt,en zien jullie ook nog eens auto's en ga er dan maar gelijk tussen fietsen

• 29 Juni 2017 - 18:50

Cora:

Hallo meiden,
    Dat is weer een nieuw doel op jullie reis en wordt vast ook weer een mooi avontuur met bijzondere ervaringen. Leuk dat we op afstand daarvan mee kunnen genieten. Hopelijk komt de zon snel terug (die is hier ook even vertrokken). Veel plezier op jullie verdere reis!
    Groetjes, Cora

• 29 Juni 2017 - 18:57

Trienke:

Onze reactie was langer

• 29 Juni 2017 - 21:23

Mams Dicky:

Hoi hoi,
    Weer een mooi verslag.Zo kun je het allemaal rustig doorlezen,en mee beleven.
    Het blijft een mooie spannende soms verrassingtocht.
    Geniet nog lekker,en doot heinig an!!!

Liefs ons
    D&B

• 29 Juni 2017 - 21:51

Anita Sharma:

Hey Petra en Wiekie, bedankt voor jullie update. Dus toch maar geen Portugal, maar door Spanje. Jullie zijn net zo dartel en veranderlijk als jullie witte vlinder

• 30 Juni 2017 - 17:34

Bea:

hoi meiden, leuk om weer wat van jullie te horen. oke, het wordt dus geen Portugal. maar als dit een beter/rustiger gevoel geeft. moeten jullie dat gewoon doen. en Sevilla schijnt prachtig te zijn. dus een mooi doel om naar toe te fietsen. en wat maken jullie weer wat mee!! het blijft een bijzondere tocht. en fantastisch dat die vlinder met jullie mee gaat. geeft toch een bijzonder gevoel. ik kijk weer uit naar het volgende verslag. liefs van mij. xx

• 30 Juni 2017 - 18:23

Marianne De Vriend:

Haha weer een geweldig verslag, maar die vlinder was ik hahahahaha

• 01 Juli 2017 - 15:19

Hidde En Janke:

Hallo dames, wat weer een belevenissen en wat goed om toch de zilverroute te volgen. Terwijl ik dit type breekt de zon hier ook weer door en is het na 2 druil dagen weer heerlijk. Verder wensen we jullie een goed weekend en vooral genieten. Liefs Hidde en Janke en dikke knuffel

• 01 Juli 2017 - 16:17

Toos:

hoi...hoi...
    Weer genoten van het verslag van jullie avontuurlijke en mooie reis......jammer van het weer....ik hoop dat het zonnetje snel doorzet.
    Wees voorzichtig en geniet vooral van alles wat op jullie pad komt.
    lieve groetjes,Toos

• 02 Juli 2017 - 17:17

Henny:

Meiden, geweldig die avonturen die jullie beleven. Het blijft fijn om op deze manier mee te genieten. Er liggen hier een paar verjaardagkaarten. Dus (weet niet welke datum) ook van mij alsnog van harte gefeliciteerd. Veel plezier en ik hoop dat het zonnetje zich weer gauw laat zien. xx

• 06 Juli 2017 - 07:54

Mariska:

Ha meiden, wat zal dat even schrikken zijn geweest op de snelweg. Volgens mij overkomt dat zo ongeveer alle fietsers daar :-). Wat een prachtige omzwerving maken jullie. Veel plezier!!