We genieten volop! - Reisverslag uit Saint-Sulpice-d'Arnoult, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu We genieten volop! - Reisverslag uit Saint-Sulpice-d'Arnoult, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

We genieten volop!

25 Mei 2017 | Frankrijk, Saint-Sulpice-d'Arnoult

We genieten volop!

Vorige week zaterdag een heerlijke rustdag gehad in Saintes. Het weer viel achteraf mee. Zondag weer verder op pad gegaan. Eerst richting Royan waar wij met de boot over zijn gegaan naar Le Verdon. Royan past totaal niet in het plaatje van onze route. Zo chique en luxe maar wel even leuk om te zien. Een fransman uit Royan stak ook over en wilde van alles weten over onze tocht. Tent opgezet in Montalivet-le-Bains. Ons zelf getrakteerd op een pizza en een heerlijke fles wijn. Hierna richting strand om te genieten van de ondergaande zon. Een man stond onze fietsen te bekijken en al pratende kwamen we erachter dat ook zij op dezelfde camping stonden en ook uit Gouda komen, bizar. Nelle en Bernard stelden voor om gezellig een drankje te doen om hiervan bij te komen ;-). Hierdoor kwamen we later dan gemiddeld op bed en met teveel drank op blijkt het toch minder goed te fietsen.... Maar desondanks stonden we de volgende middag in le Porge Océan op de camping. We waren enorm moe maar wel weer zelf gekookt en nog een was gedaan. De volgende dag naar Salles gefietst. Hier stonden we op een mooie camping en hebben nog even heerlijk bij het water gezeten. Dit waren onze dagen aan de kust. We hebben het strand een paar keer gezien maar vooral ellenlange fietspaden. Wij waren blij woensdag weer op de officiële route te belanden. Hier is wat meer afwisseling wat wij als prettiger ervaren. Op het kruispunt waar de alternatieve route stopt kwamen we Andre tegen. Hij fietst alleen en vertelde nog niet veel Santiago gangers te zijn tegengekomen. Heel apart gegeven want wij komen ze toch regelmatig tegen. Zo fietst iedereen zijn eigen route. Gezellig een kwartiertje gekletst en weer afscheid genomen. Ook uitgewisseld met welke reden je deze route fietst. Hier komen mooie verhalen uit voort. Het mooiste verhaal was van de franse student uit Saintes die we gisteren in een hangmat in een parkje troffen. Hij liep deze route omdat deze zo goed staat aangegeven met Santiago tekentjes. Schitterend! Wat een open en leuke jongen. Nu zitten we in Onesse et Laharie. We dachten hier tot rust te komen op onze rustdag maar daar dacht de hond van de buurman verderop anders over. Hij heeft tot 2.30 geblaft. Vandaag is het snoei dag hier dus....
Positief punt is de mooie camping en een zwaluwnestje in de schuur. Ook mochten we de wasmachine gebruiken!! Vanochtend de route bekeken en zondag begint de route uit deel 3. Dit is een lange route van rond de 1000 km naar het eindpunt. Dat wordt de uitdaging met onze toch wel zware bepakking wat tot nu toe goed te doen is. Veel mensen sturen onderweg spullen terug. Ook Andre had zijn kampeerspullen al teruggestuurd. Wij kijken gewoon hoe het fietst....en zien wel. Groetjes en liefs vanuit hier. De temperatuur is op dit moment 33 graden!!

• 25 Mei 2017 - 17:42

Trienke :

Mooi dat jullie vele bijzondere ontmoetingen en dito gesprekken hebben, hier staan jullie ook voor open. En ook nog mensen ontmoeten uit Gouda, kun je je nauwelijks voorstellen, leuk om daar mee te borrelen en spreken, van elkaar leer je ook weer. Op naar de volgende 1000 km , al lezende ben ik benieuwd hoe het gaat maar aan jullie inzet zal het niet liggen

• 25 Mei 2017 - 21:18

Maris:

Go Girls! !! X

• 25 Mei 2017 - 23:11

Henny:

Meiden wat maken jullie leuke dingen mee. En ook gezellige mensen. Geniet van het vervolg van jullie reis. Tijd genoeg. Hier wordt het dit weekend ook mooi weer eindelijk. Groeten henny

• 25 Mei 2017 - 23:15

Dick En Irene:

Wat een leuk verslag weer, bedankt daarvoor.
    Wat een mooie ontmoetingen en leuke dingen maken jullie allemaal mee, geweldig om te lezen.
    Het zal nu wel heel erg warm zijn om te fietsen en de bergen komen eraan!
    Een hele uitdaging! Lieve groetjes uit een warm Zoetermeer

• 26 Mei 2017 - 09:17

Jolanda:

Mooi dat jullie op Hemelvaartsdag juist niet gingen dauwtrappen

• 26 Mei 2017 - 09:18

Oh hij pakt de helft vd tekst..nou suc7 maar weer

• 26 Mei 2017 - 11:32

Jolanda:

Dus de smileys komen niet door maar heeeel veel plezier en gaan met die banaan!!

• 26 Mei 2017 - 15:45

Janke En Hidde:

Hoi hoi wat gaat het goed hè dames. Fijn om te horen.
    Heel veel succes met de 3 de trip en zwaarste etappe. Volgens mij bikkelen jullie wel door. Succes en liefs van ons

• 26 Mei 2017 - 15:44

Janke En Hidde:

Hoi hoi wat gaat het goed hè dames. Fijn om te horen.

• 26 Mei 2017 - 19:34

Toos:

Wat leuk dat jullie zoveel mensen onderweg ontmoeten....jullie komen met een rugzak vol verhalen terug !! Wat een toeval....ook nog Gouwenaars...de wereld blijft klein.
    Heel veel succes met de volgende etappe......iets minder wijn drinken en dan moet het lukken !!
    Toi....toi...toi.....
    Liefs Toos

• 28 Mei 2017 - 13:39

Martijn En Kim:

Goed bezig!!
    Vooral goed om te lezen en horen dat jullie genieten, want dat is het allerbelangrijkste. Respect hoor!
    Liefs van ons, succes en vooral blijven genieten van alle mooie ervaringen en indrukken.
    Martijn & Kim

• 29 Mei 2017 - 18:01

Cora:

Hallo meiden,
    Wat een bijzondere tocht maken jullie! Leuk om alle belevenissen te lezen en petje af voor jullie doorzettingsvermogen. Het is een heel ander leven zo. Succes op de 3de etappe. Behalve afzien zal er vast ook wel veel moois te beleven zijn.
    Liefs, Cora