Onvergetelijke ervaring - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van petraenwiekie - WaarBenJij.nu Onvergetelijke ervaring - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

Onvergetelijke ervaring

30 September 2017 | Nederland, Mierlo

Onvergetelijke ervaring!

Zaterdag 9 september jl. zijn wij vanuit Cluny naar Chagny gefietst. Onderweg kwamen we een vrouw uit Amsterdam tegen die we in Lyon ook al hadden getroffen. Samen even koffie gedronken. Op maandag zijn we weer verder gefietst naar Soing via een fietspad langs de rivier Saône. Mooi om onderweg te zien hoe boten door sluizen gaan. De volgende ochtend was onze tent erg nat. Deze dag hebben we niet zo ver gefietst vanwege het slechte weer. Erg leuk adres gevonden uit het boekje bij een Nederlands stel met een B&B en minicamping. Wij hebben hier in een caravan overnacht en gebruik gemaakt van de kookkunsten van de vrouw des huizes. Er schoof nog een stel aan. Erg leuke avond gehad. In de nacht veel storm en de volgende ochtend even overwogen om een nacht extra te blijven. Dit hebben we uiteindelijk niet gedaan. Regenpakken aan en gaan....

Enorm slecht weer onderweg maar wel genoten. In Charmes de camping opgezocht en na betaling van ons plekje vroegen wij onszelf af hoe wij het aan zouden gaan pakken met een drijfnatte tent en hoosbuien. Wiekie heeft waarschijnlijk erg zielig gekeken want de eigenaar kwam op het gouden idee om het informatiehok aan te bieden waar wij onze matjes neer konden leggen. Fantastisch! Licht en elektriciteit inclusief ;-) en op 1 minuut afstand van de douche.
Deze avond naar een oplossing gezocht om de komende dagen te verblijven vanwege de erg slechte weersvoorspellingen. De volgende dag zijn we naar Nancy gefietst. Wiekie kreeg onderweg pech met de lager van haar trapper. In een hele lichte versnelling de laatste 14 km kunnen overbruggen. Twee lieve oude dames konden ons uitleggen waar een fietsenzaak konden vinden. Nou, weer een keer mazzel want deze zat 2 straten verderop. Na een uur zaten wij weer op de fiets richting de camping. Deze ligt buiten Nancy en vergt goede beenspieren vanwege de hoge ligging. Uiteindelijk hebben wij hier een week gebivakkeerd in een mobile home. Geen straf want er ligt een prachtig park achter de camping met uitzicht over Nancy. Ook weer even een kappertje gepakt en Nancy bezichtigd. Heel veel regen en wind gehad. Lekker bijgekomen deze week.
Donderdag 21 september scheen de zon weer, dus tijd om verder te fietsen. Weer veel zin in kamperen en bewegen. Uiteindelijk zijn we vanaf Nancy in 9 dagen naar Eindhoven gefietst. De 800 km vanaf Cluny zijn bij ons wel wat meer geworden. Waarschijnlijk hier en daar een andere route genomen. We hebben nog heerlijk kunnen kamperen. De temperatuur was prima, alleen is de tent vaak nat geweest vanwege het vochtige weer bij het inpakken. De laatste 2 dagen overnacht in trekkershutten.
De route leidde ons onder andere langs de Maas. Vooral in de ochtend was het prachtig met de zon en de mist. De laatste twee dagen konden we via knooppunten fietsen ( en de gps natuurlijk). Schitterende fietstocht tot NS Eindhoven. Hier kwamen wij gistermiddag om 15 uur aan. Heel apart gevoel om na 5 maanden weer in Nederland te zijn en de fietsboekjes echt dicht te doen. Om hier aan te kunnen wennen blijven wij nog een weekje in Noord Brabant. De cirkel is rond voor ons. Wat een prachtig avontuur zijn wij aangegaan. Hier zijn wij best wel trots op. Deze ervaring neemt niemand ons meer af. 5 maanden hoofdzakelijk buiten geleefd. Genoten van onze vrijheid, schitterende natuur, bijzondere ontmoetingen en natuurlijk van elkaar. Uiteindelijk hebben wij volgende week als we in Gouda aankomen zo’n 7200 km gefietst.
Alhoewel we eigenlijk geen blog bij wilden houden, zijn we heel blij dit wel gedaan te hebben. Heel erg bedankt voor jullie aandacht en lieve en leuke reacties!!! Het was een voor ons een onvergetelijk avontuur! Nu gaan wij ons weer voorbereiden op het “normale” leven :-). Veel energie opgedaan. De les die wij onder andere hieruit hebben gehaald is om altijd te kijken naar mogelijkheden en in mindere mate naar beperkingen.

Ons recept om deze tocht vol te houden:
De dag starten met vers stokbrood, kaas en koffie;
Om 10 uur een lekker broodje van de bakker;
Lunch met vers fruit, yoghurt, brood en sap;
Om 15 uur een banaan;
Voor na de inspanning: een fles wijn met een grote baal chips ( bij geen inspanning vaak hetzelfde)
Op de reservebank: snicker, mueslireepjes of chocolade!

Fietsmankementen:
5 lekke banden;
2 versleten achterbanden;
2 kapotte lagers van de trappers.
( valt mee in 5 maanden, verdeelt over 2 fietsen).

NB: de witte vlinder heeft ons vaak vergezeld op onze reis. Heel bijzonder. Zelfs gisteren tot Eindhoven. Zo mooi!

Nogmaals dank voor het “meereizen ”! Erg leuk!

Lieve groet,

Wiekie en Petra

• 30 September 2017 - 15:52

Irene En Dick:

De cirkel is rond, jullie zijn weer in Nederland!!
    Prachtige fietsreis gehad met zo veel avonturen.
    Voor jullie onvergetelijk maar voor ons ook om van zo dichtbij mee te kunnen leven.
    Geniet nog lekker deze week en dan nog het laatste stukje....

• 30 September 2017 - 16:34

Anita Sharma:

Lieve Petra en Wiekie, wij kunnen het maar moeilijk geloven dat er voor jullie al 5 maanden op zitten! Ongelooflijk, wat hebben wij met jullie meegereisd en genoten van jullie avonturen. Ik ben gewoon helemaal ontroerd door dit laatste verslag en jullie fijne/leuke levenslessen. And, believe me; die witte vlinder blijft altijd bij jullie! Hele dikke kus en geniet van jullie weekje Brabant. Liefs, Gerard en Anita

• 30 September 2017 - 16:40

Jolanda:

Welkom terug in Nederland.Super gedaan!Genietse nog!Liefs Ko en co xx

• 30 September 2017 - 16:41

Jolanda:

Jo en co bedoel ik

• 30 September 2017 - 17:14

Hidde En Janke:

Welkom terug in Nederland. Wat een prachtig verhaal. Wij kunnen niet wachten om jullie weer te zien. Geniet nog van deze week en bedankt voor de tips. Kijk naar de mogelijkheden is vooral een hele goeie tip.
    Liefs Hidde en Janke

• 30 September 2017 - 18:04

Martijn & Kim:

Welkom terug in Nederland!!! Geweldig om deze maanden met jullie mee te mogen genieten. Wat een super mooie ervaring. Knappe prestatie. Wij zijn trots op jullie en vooral heeeeel blij dat jullie zo genoten hebben. Vast houden, dit gevoel!!
    Liefs Martijn & Kim

• 30 September 2017 - 18:39

Trienke:

Welkom terug en van onze kant hebben wij genoten van jullie mooie reis-en fietsverhalen. En veel respect gekregen voor al jullie fietskilometers.Genoten van de foto's op whatsapp.
    Zo blij dat jullie volop genoten hebben van alles en er ook wijze lessen uit trekken.En heel bijzonder dat jullie vaak vergezeld worden en werden door een witte vlinder. Dat zet je aan het denken. Nog een fijne week in Noord Brabant. Het recept is zo ook lekker en aan te raden

• 30 September 2017 - 19:53

Cora:

Fantastisch dat jullie het volgehouden hebben en er zo van hebben genoten. Welkom terug in ons kikkerlandje. Gezellig om straks weer buren te hebben. Tot gauw.

• 30 September 2017 - 20:33

Natalie:

Waanzinnig mooi......en "best trots" is de grootste understatement van de reis. Jullie zijn echt top!
    Heel veel liefs Natalie

• 30 September 2017 - 21:09

Mams Dicky.:

Lieve meiden,
    Trots op jullie prestatie.Jullie zijn aan elkaar gewaagd
    door dik en dun.Vandaar deze geslaagde missie.Dit is iets
    om op terug te zien! Maar ik ben ook blij om jullie live weer
    te ontmoeten.Tot dan!!! Liefs ons
    D&B.

• 01 Oktober 2017 - 09:07

Peta Van Der Wal :

Welkom terug in Nederland. Jullie mogen apetrots op jullie zelf zijn. Een ervaring die niemand jullie meer afneemt. Zo blijkt maar weer dat als je iets graag wilt, niets onmogelijk is. Wij zijn ook trots op jullie en ook weer blij dat jullie veilig op Nederlandse bodem zijn. Geniet nog even lekker voordat jullie weer daadwerkelijk naar jullie eigen stekkie gaan.

Liefs van Harrie, Peta, Mirthe, Jinthe en Elin

• 01 Oktober 2017 - 11:45

Marianne:

Lieve Wiekie en Petra,

Welkom terug in Nederland, wat een avontuur hebben jullie megemaakt, leuk om te mogen lezen het hoe en waar en waarom!
    Zeker iets om trots op te zijn en gelukkig weer gezond en wel op nederlandse bodem!

Succes nog met de laatste kilometers!

Dikke knuffel
    Xxx

• 02 Oktober 2017 - 15:07

Toos:

Lieve Petra ene Wiekie,

Welkom terug in Nederland....wat is de tijd hard gegaan zeg en wat heb ook ik genoten van jullie reisverhalen.....wat hebben jullie genoten en wind en regen getrotseerd.....met veel bewondering dacht ik oef...oef....dit zou mij nooit lukken.....jullie mogen heel erg trots op je zelf zijn met wat jullie hebben bereikt. Ik hoop dat jullie straks weer met frisse moed aan de volgende fase in jullie leven beginnen...en dankbaar kunnen terug kijken naar deze prestatie.
    KANJERS.!!
    Lieve groet,Toos

• 03 Oktober 2017 - 08:05

Marlies V:

Welkom terug in Nederland! Super gave reis geweest en mooie verhalen!! Groetjes, Marlies