De Zilverroute is verzilverd! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu De Zilverroute is verzilverd! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

De Zilverroute is verzilverd!

11 Juli 2017 | Spanje, Sevilla

We zijn vanmiddag om 15.30 uur in Sevilla aangekomen! Bizar idee dat je helemaal vanuit Gouda nu met je fiets onder in Spanje staat. We hebben de laatste 6 dagen goed doorgefietst want de temperaturen lopen op. Vanmiddag bij aankomst in Sevilla was het 41 graden. De laatste paar dagen hadden we er echt last van bij het fietsen. Het is net of de elektrische deken aanstaat (niet dat wij die hebben maar dat kunnen wij ons zo voorstellen). Nu blijven we in ieder geval 3 dagen hier. Tijdens deze tocht hebben we besloten om te kijken of we met de trein van Sevilla naar Barcelona kunnen. Dit in verband met de extreme warmte en het vele klimwerk op de volgende route van Sevilla naar Girona. Liever pakken we de route in Barcelona op naar Eindhoven en hebben dan de rust en ruimte om eens ergens langer te blijven op campings. Tijdens deze route maar 2 campings gehad en we missen dit echt. Een camping geeft ons een gevoel van vrijheid en ook een stukje terug naar de basis. Dat is ook de bedoeling van onze reis.
Hoogtepunten van deze route:
- mooie plaatsjes waar we overnacht hebben;
- Enorm vriendelijke en behulpzame mensen;
- Veel natuur en ruimte;
- 2x een vos gezien en een ree;
- Heel veel koeien, varkens, paarden en natuurgebieden;
- Heerlijke tapas, wijn en heel veel water gedronken onderweg;
- Af en toe fietsers ( ook een stel uit Hengelo, klikt gelijk ;-).

Opvallend:
- De hoeveelheid afval in de berm, toiletpotten, kleding, etensafval etc;
- Af en toe wat lange saaie afstanden zonder afwisseling;
- Weinig Spanjaarden spreken engels, blij met google translate;
- Gisteren 1 lekke band gereden. Trots op Wiekie! Zij heeft het achterwiel eruitgehaald en een nieuwe binnenband erin gedaan;
- 1x in een alberque geslapen. Slaapzaal lag propvol en natuurlijk geen oog dicht gedaan. Eens maar niet weer!
- Petra had een hotel in Merida geboekt. Navragen maar niemand kende dit hotel. Een jongen was ook even aan het meekijken. Ineens kwamen we erachter dat het hotel in Merida in Mexico geboekt was.... Foutje :-). Merida was volgeboekt maar een behulpzame man van een hostel heeft alles afgebeld voor ons en gelukkig konden we nog ergens een kamer krijgen.

Dit was weer even een update van onze reis. Wij gaan nu 3 dagen heerlijk uitrusten en genieten van Sevilla. Vanavond drinken wij er zeker 1 op dat we dit bereikt hebben. Ondertussen hebben we bijna 4000 km gefietst!Heerlijk!
Bedankt weer voor jullie interesse en reacties! Een hele warme groet van ons uit Sevilla

• 11 Juli 2017 - 18:06

Angelique:

Superknap, stoer en sterk van jullie!! Geniet van al het moois wat Sevilla te bieden heeft! Lekker uitrusten!! Leuk om jullie reisverslagen zo mee te lezen!

• 11 Juli 2017 - 18:53

Dick En Irene:

Bedankt voor het verslag, weer heel leuk om te lezen.
    Nu in Sevilla, het is toch bijna niet te geloven!! 4000 km gefietst.
    Echt een topprestatie!!!!
    Geniet van het mooie Sevilla en de rustdagen.
    We lezen weer hoe het avontuur verder gaat!

• 11 Juli 2017 - 19:53

Marten &Trienke:

Onvoorstelbaar knap en jullie hebben het toch maar gedaan

• 11 Juli 2017 - 20:14

Alja :

Wat gaan jullie snel! Fantastisch dat jullie in Sevilla zijn! WIj waren er toen jullie uit Gouda vertrokken :-) Een geweldige stad! Geniet ervan! En in de buurt is ook Cordoba nog een aanrader. Maar ook wel erg warm hoor!

• 11 Juli 2017 - 20:28

Willy De Groot:

Superknap van jullie, 4000 km fietsen is niet niks. nu genieten van Sevilla.

• 11 Juli 2017 - 21:15

Mams Dicky.:

Hierbij wil ik het ook even vermelden,dat het een super prestatie is.Daar zitten jullie dan,met het idee van we hebben het toch maar even geflikt.Banden repareren,alles gebeurd toch maar. Dus...super. Sukses verder,met het uitwerken van de plannen.

Groetjes liefs,

D&B.

• 11 Juli 2017 - 21:19

Peta Van Der Wal :

Wow wat hebben jullie weer veel beleefd en gezien en dan na te gaan dat dit nog maar een kleine beschrijving is van jullie fantastische reis. Toch iedere keer weer ontzettend blij om wat van jullie te horen. Lekker genieten van Sevilla.

• 11 Juli 2017 - 22:04

Marianne De Vriend:

Hallo Petra en Wiekie,

Wat een prestatie, jullie zijn toppers, respect hoor door zo'n afstand van 4000 km te fietsen.

Fijn dat jullie nu even jullie rust pakken, en proberen om een stukje met de trein richting Barcelona
    te gaan, er komen nog genoeg kilometers voor jullie aan richting Nederland!!

Geniet van het mooie weer

• 11 Juli 2017 - 23:15

Henny:

Wat hoor ik nu? Een Nederlandse plaatsnaam? Geniet maar lekker van Sevilla. En als jullie in Barcelona zijn, kunnen jullie natuurlijk ook niet direct vertrekken. Daar is ook zoveel moois te zien. En in Girona het Dali museum, in Tarragona het amfitheater. Doe maar kalm aan. Er is onderweg nog zoveel moois te zien. Ben zo trots op jullie! xx

• 12 Juli 2017 - 08:06

Sandra Lochan:

Wat een toppers zijn jullie!

• 12 Juli 2017 - 10:58

Hidde En Janke:

Top hoor. En nu heerlijk genieten van de wel verdiende rust. Neem het er van en fijne tijd in Sevilla.
    Liefs Hidde en Janke

• 12 Juli 2017 - 13:21

Toos:

Stoere dames........al 4000km gefietst....en ik was nog wel zo trots op mij zelf omdat ik afgelopen zondag 40 km. had gefietst.....maar wel op een gewoon stadsfietsje....dat nou weer wel !!
    Jullie beleven wel veel onderweg zeg en al die contacten........erg leuk.
    Nu lekker uitrusten .....bijkomen en genieten van een heerlijk wijntje.....dik verdiend.
    Voor de komende dagen succes gewenst met de planning en het vervolgen van de tocht met fijne campings.
    Lieve groetjes Toos

• 13 Juli 2017 - 14:00

Cora:

Gefeliciteerd met deze mijlpaal meiden! Geweldig wat jullie gepresteerd hebben. Het is bijna niet te geloven dat jullie in minder dan 3 maanden 4000 km gefietst hebben. Het is leuk om al jullie belevenissen te lezen, daar kunnen jullie straks een boek over schrijven. Blijf genieten van deze bijzondere reis!
    Groetjes, Cora

• 13 Juli 2017 - 21:14

Mariska:

Proost!! :-) x

• 18 Juli 2017 - 11:51

Brigit:

Hola, super om te lezen. Jullie doen het toch maar! Genieten. Lieve groetjes uit Hengelo

• 19 Juli 2017 - 22:27

Corrie Hederik:

Petje af voor jullie!! Wat een top prestatie, 4000 km gefietst en nu in Sevilla!! Niet te geloven.
    Leuk om jullie belevenissen hier te lezen, wat een bijzondere reis. Geniet lekker van Sevilla en nog heel veel plezier!