Santiago is in zicht..... - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu Santiago is in zicht..... - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

Santiago is in zicht.....

08 Juni 2017 | Spanje, Tordesillas

Afgelopen vrijdag geen rustdag gehouden maar alweer vroeg op de fiets gestapt met als doel om naar Villafranca Montes de Oca te fietsen. Hier staat een prachtige Albergue waar we overnacht hebben. We hadden deze uitgekozen omdat er geen campings in de buurt waren. Dit was maar goed ook want het heeft gigantisch geregend en geonweerd. De volgende dag weer via een prachtige route in Burgos op een camping neergestreken. Hier hebben we een rustdag ingelast om ook de kathedraal van Burgos op ons gemak te kunnen bezichtigen. Het was erg koud en regenachtig deze twee dagen. Wel goed te doen in de tent maar buiten 9 graden. De kathedraal is een echte aanrader. Op de terugweg blokkeerde de trapper van Petra's fiets. Dit was even schrikken maar er zat al een raar geluidje in de trapper. Gelukkig kennen ze in Spanje geen Pinksteren zodat we maandag om 10.00 uur bij de fietsenmaker stonden. Het euvel was binnen een half uur verholpen want er was een lager kapot. Wat waren wij weer blij!!! We hebben heerlijk genoten van deze extra rustdag in de zon!!
Dinsdag om 6 uur opgestaan en aangezien er weinig klimmetjes in dit traject zaten hebben we flink doorgefietst en een afstand van 98 km gedaan. Er was gelukkig een camping in Carrion de los Condes. Hier stonden nog een aantal fietsers. Gezellig even gekletst en ervaringen uitgewisseld. Op dit traject kom je veel wandelaars tegen en dat is mooi om te zien. Respect voor de lange oneindige wegen die zij afleggen. Gisteren in Reliegos overnacht op een eigen kamer. Heerlijk een keer weer een luxe douche en eigen toilet. De eerste keer na ons vertrek. Dan waardeer je dat weer des te meer. Weer mensen ontmoet maar het is soms lastig om elkaar te begrijpen. Wij spreken geen Spaans. Vandaag de laatste redelijke vlakke dag gehad want nu komen er een aantal forse klimmen. Wij zoeken een grote auto waar onze fietsen in kunnen ;-). We zitten vannacht op een camping in Hospital de Órbigo. Vandaag was niet onze topdag qua fietsen. Het was warm en benauwd. Wel weer door een mooie stad gefietst. Dit keer León. Wat is het nog steeds onbeschrijfelijk mooi en genieten we van onze vrijheid en alles om ons heen. Nog een paar honderd kilometer en dan komen wij in Santiago aan. Dat zal begin volgende week zijn als alles goed gaat. Wij laden ons nu op voor de pittige klimmen en melden ons als wij aangekomen zijn!!! Bedankt weer voor alle reacties, appjes etc dat is leuk!!
Liefs uit een zonnig Spanje.

• 08 Juni 2017 - 18:49

Cora:

Ha meiden,
    Ongelooflijk zo snel als jullie de reis maken! Geweldig hè om zo veel moois te zien. Het heeft iets van een ontdekkingsreis door onbekend gebied. Sterkte met de klim die jullie voor de boeg hebben, maar dat gaat wel lukken. Die beenspieren van jullie zullen langzamerhand wel stalen kabels zijn.
    Liefs en groetjes, Cora

• 08 Juni 2017 - 19:32

Angelique:

Super gaaf, meiden!! Snel gedaan!! Alle respect voor jullie! Succes met de laatste loodjes....!

• 08 Juni 2017 - 19:58

Trienke:

Wat zijn jullie al ver ! En op de fiets neem je de omgeving goed in je op. Ook weer eens regen meegemaakt

• 08 Juni 2017 - 20:06

Willy De Groot:

Ik vind het heeeel knap wat jullie doen , en jullie maken ook leuke en niet leuke mee,nu nog een kleine 500 km, dus zet hem op., veel succes.

• 08 Juni 2017 - 20:07

Mams Dicky.:

Hoi fietsers van het jaar,ha-ha,

Een sneltreinvaart op weg naar jullie eindbestemming.Geweldig hoor. Mooi dat je met zulke
    heftige buien net even een beter onderdak hebt.Het gaat tot dusver allemaal mooi.
    Fijn dat we steeds een leuk kontakt hebben.Was weer een mooi verslag.

Liefs groetjes,
    D&B.

• 08 Juni 2017 - 20:34

Peta:

Wat zijn jullie al ver in een dikke maand! Ongelofelijk ☺. En wat fijn dat het op een paar ongemakken na zo voorspoedig gaat. Veel succes met klimmen en wij zijn weer erg benieuwd wat voor moois jullie weer allemaal gaan beleven.

Liefs uit Oldeberkoop

• 08 Juni 2017 - 21:41

Dick En Irene:

Geweldig om jullie verslag weer te lezen.
    Lek om zo met jullie mee te reizen.
    Het is veraf maar het voelt als heel dichtbij.
    Op naar Santiago! Succes en sterkte met alle klimmen.

• 09 Juni 2017 - 10:34

Jolanda:

Turbopelgrims jullie...super en suc7!Groetjes uit Hengelo!

• 09 Juni 2017 - 18:20

Klaasrump:

Sorry, dat je nu pas een bericht van ons krijgt, nu je bijna aan het eind van die geweldige avontuurlijke reis bent. Onze oprechte bewondering voor deze geweldige prestatie.
    Hartelijke groet van ons Zwaantje en Klaas.

• 09 Juni 2017 - 21:00

Henny:

Hoi Meiden, Zo trots op jullie! Toch maar geweldig om in zo'n 6 weken 2500 km te fietsen. Nog even volhouden naar Santiago. Ik mis jullie wel hoor. De plantjes doen het goed en de post valt echt wel mee.
    Dikke kus,
    Henny

• 09 Juni 2017 - 22:56

Marianne De Vriend:

Wowwww meiden, leuk om op deze manier met jullie in contact te staan hahahahah
    Succes met jullie beklimmingen, voorzichtig en genieten!!!

Liefs van Marianne
    -XXX-

• 11 Juni 2017 - 10:58

Elisabeth:

Wat ontzettend leuk om jullie te volgen en wat gaan jullie snel!!
    Succes verder Groetjes elisabeth.

• 11 Juni 2017 - 20:21

Marian Vermeulen:

Hoi Wiekie en Petra

Zo, wat zijn jullie hard gegaan zeg. Dat doen we jullie niet na. Echt super. Als jullie dit bericht lezen zijn jullie echt bijna in Santiago of misschien zijn jullie er dan al.
    Het is af en toe wel afzien lees ik, maar jullie doen het wel. TOP.
    Succes het laatste stuk!
    Groeten

Marian

• 13 Juni 2017 - 14:49

Mams Dicky.:

Hoi Petra en Wiekie,
    Het doel bereikt super,wat een bijzonder gevoel moet dat zijn.
    Weet nog de voeldoening,wat het gaf met einddoel op de St.Pietersberg waar pa en ik jullie binnenhaalden.Geweldige prestaties.Gefeliciteerd.Een trotse moeder/schoonmoeder.
    Groetjes liefs,
    D&B.