Bijna bij de kust in Frankrijk! - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu Bijna bij de kust in Frankrijk! - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

Bijna bij de kust in Frankrijk!

20 Mei 2017 | Frankrijk, Saintes

Bijna bij de kust in Frankrijk!

Het was een week van diversen. Het probleem met de spin kregen we alleen niet in orde want de riem zat helemaal scheef. Even een hulplijn ingeschakeld met de fietsenzaak in Nederland. Wat een service op afstand! Na 10 minuten zat de riem weer op zijn plek en om 10 uur zaten we alweer op de fiets. We hadden een mooie camping aan het einde van deze dag in gedachten maar bij aankomst bleek deze dicht. Ook de volgende was dicht. Dit betekende 17 km verder fietsen naar Vendome. Prachtige plek aan een beekje waar we heerlijk hebben gekookt. De volgende dag naar Vouvray. Eerst onze moeders gebeld om een prettige moederdag te wensen. In principe was de afstand maar 66 km maar onze benen wilden niet zo en we hadden veel de slappe lach. Dit schoot niet zo hard op. Er was geen winkel open op zondag, alleen de bakker. Bij aankomst op de camping was de redding nabij want er was zowaar gekoelde wijn te koop en de pizzeria zat om de hoek! Daar hebben we heerlijk van genoten. Hier hebben we ook onze rustdag gehouden. Het was erg mooi weer die dag. Hier hebben we besloten om de aangegeven alternatieve route langs de kust te fietsen. Een paar honderd km en daarna komen we weer op de andere route. Wel veel heuvelachtiger maar lijkt ons heel leuk.
Dinsdag en woensdag heel warm op de fiets maar wel erg lekker. Woensdagmiddag was het voor ons bijna niet te doen zo warm en benauwd. Besloten om minder km te fietsen en aangezien er slecht weer werd voorspeld vonden we het een goed idee om niet in de tent te slapen die nacht. Het boekje gaf aan dat in Ligugé een Abdij staat waar overnacht kan worden door Pelgrimgangers. We werden hartelijk ontvangen door een monnik en kregen een rondleiding. Mooie plek en een sobere kamer om te overnachten. Nog een mooi gesprek gehad met een andere monnik. Hij had ook een deel gefietst van deze route. De volgende fietsdag stond in het teken van regen en wind, niet normaal. We hadden de dag ingekort tot Melle en waren lekker vroeg bij de camping. Deze zou vanaf de Pasen open zijn.... Nou jullie snappen het al, dicht! Dan baal je echt even als je doorweekt bent want we waren zo suf en stoer geweest om zonder regenpakken te fietsen. Toeval bestaat niet want ineens komt uit het niets een man met een hond aan wandelen. Het bleek een Nederlander te zijn en hij gaf de tip om naar de VVV te gaan want daar verhuren ze een gite house voor Pelgrimgangers. We waren helemaal blij en gelukkig! Erg mooi huis waar alleen later nog een fransman kwam. Hij is te voet op weg naar Santiago. Gisteren veel gefietst ook met flinke regenbuien, de hele dag klimmen en dalen en tegenwind. Dit ging erg goed en we hadden er plezier in. Nu zitten we in Saintes waar we vandaag blijven. Het regent nu nog heel hard en dat zal ook een beetje zo blijven. Wij gaan vanmiddag Saintes bezichtigen want dit is een interessante stad. Morgen fietsen we echt naar de kust! Bedankt weer voor jullie reacties!! Erg leuk en mama/Dicky alvast een fijne verjaardag gewenst!! Lieve groet van ons

• 20 Mei 2017 - 15:09

Dick En Irene:

Wat een belevenissen maken jullie mee! Een feest om te lezen!
    Het weer zit helaas niet altijd mee, maar zo te lezen mag dat de pret niet drukken.
    Veel plezier en fiestkm verder!

• 20 Mei 2017 - 15:21

Trienke:

Wat zijn jullie dappere doorzetters

• 20 Mei 2017 - 18:56

Mariska:

Ha meiden, stoer hoor om door te gaan bij weer en wind. En wat gaaf dat jullie daar ook van genieten. Veel plezier langs de kust!

• 20 Mei 2017 - 19:12

Jolanda:

Poging 88..hihi..dames ..superleuk om te lezen en trots op jullie!!!
    Groetjes jo enco

• 20 Mei 2017 - 19:14

Jolanda:

Vanaf de telefoon lukt het dus wel..nou goed om te weten

• 21 Mei 2017 - 20:31

Hidde En Janke:

Jullie zijn echte die hards! Wat goed om te horen dat jullie steeds van die leuke dingen mee maken. En die dingen maakt het zo bijzonder. Blijf genieten en ben benieuwd hoe het langs de kust is. Hier nu ook mooi weer. Veel plezier. Liefs Hidde en Janke

• 22 Mei 2017 - 19:05

Teun En Ria Van Den Berg:

Hoi stoere dames, we hebben genoten van jullie verhalen. Ondertussen wel een beetje jaloers. Geniet maar lekker en kijken uit naar het volgende verslag. Wij waren op
    Terschelling. Niet te vergelijken maar erg leuk.

• 23 Mei 2017 - 11:54

Brigit:

Hee hallo, leuk om jullie reis zo te volgen en leuk geschreven! Groetjes

• 24 Mei 2017 - 10:13

Toos:

Zo....stoere meiden.....jeetje...respect hoor......en dan die slappe lach tussendoor.....als je heel hard lacht dan schiet de fiets natuurlijk in zijn versnelling...!! Vooral met tegenwind wel fijn.! Maar fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben....blijf vooral genieten....
    Erg fijn dat die helplijn uit Nederland goed functioneert....dat geeft vertrouwen.
    Nou meiden....zet hem op en heel veel fijne fietsdagen. Liefs Toos