De kop is eraf! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van petraenwiekie - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van petraenwiekie - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

12 Mei 2017 | Nederland, Gouda

De kop is eraf!

Hiep hiep hoera, Wiekie is vandaag 55 jaar! Apart en mooi om dit zo te vieren. Bedankt voor alle leuke felicitaties! We hebben een prachtige zonnige fietsdag gehad met een onweersbui bij aankomst op de camping.
Na heel veel regen en tegenwind is eindelijk de zon tevoorschijn gekomen. We zijn vandaag door Chartres gefietst en keken onze ogen uit. Nu staan we op een camping in Bonneval aan de Loir. Want mooi is het onderweg. Natuurlijk hebben we 's avonds wel eens de knollen op maar dat mag ook. We zijn ondertussen al heel wat klimmetjes verder en onze benen zijn er wat aan gewend. Geen spierpijn. We vinden het fijn om in het begin na 4 dagen een rustdag te houden. We hadden onderweg een paar dagen wat oponthoud omdat we geen campinggaz konden vinden voor onze gasbrander. Overal gevraagd maar zonder resultaat. Dan is het even helemaal terug naar de basis en dat is wat we willen..... maar het is even wennen ;-). Afgelopen woensdag was de redding nabij. Een franse buurman op de camping wist ons uit te leggen waar een groot winkelcentrum was met een soort Gamma. We hebben gelijk 4 gekocht. Onze bagage is toch al zwaar en gokken zit toch nog niet in ons bloed. We hebben deze man hartelijk bedankt en nog een leuk gesprekje gehad. Even later komt hij met een heel lief geschreven briefje waarop hij ons succes wenst. Zo treffen wij veel behulpzame en aardige mensen onderweg. Op deze camping kennis gemaakt met Corrie en Henk, ook pelgrim fietsers. Gezellig samen een wijntje gedronken in de zon. De camping vinden blijkt af en toe lastig voor ons. Dat kost nog wel eens wat extra kilometers. Maar nu gebruiken we de GPS beter voor dit soort zaken. Ook om supermarkten te vinden is dit handig. Wiekie is de GPS vrouw en ik lees de route tijdens het fietsen zodat we ook een beetje meekrijgen wat er in een stad te zien is. Nog 150 km en dan zitten we in Tours. Dit is het einde van het eerste boekje. Nog twee boekjes te gaan ;-). Wat heel bijzonder is in Frankrijk is dat je soms gewoon mag fietsen op de snelweg. Levensgevaarlijk maar we passen ons makkelijk aan en gaan gewoon mee met de stroom. Af en toe hebben we ook bijzondere slaapplaatsen. Gisteren bijvoorbeeld bood een vrouw de recreatiezaal aan van de camping om daar te slapen omdat het zou gaan regenen. Erg attent! We stoppen er weer mee want we hebben nog een kleine uitdaging omdat Wiekie de spin tussen de riem (wij hebben een riem ipv een ketting) heeft gedraaid. Dus.... komt goed!
Heel veel liefs van ons en tot de volgende keer! Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties! x

• 12 Mei 2017 - 19:19

Sandra En Ilse :

Wiekie nogmaals gefeliciteerd en neem er nog een van ons.
    Leuk om weer wat van jullie te vernemen.
    Groetje Sandra en Ilse

• 12 Mei 2017 - 19:29

Elisabeth:

Lieve Wiekie, van harte gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag nog samen! leuk verslag!

• 12 Mei 2017 - 19:42

Bea:

hallo meiden, leuk om weer wat van jullie te horen. jullie maken zo heel wat mee.
    nog gelukt met de spin en de riem? nog een fijne (verjaardags)avond.

• 12 Mei 2017 - 19:50

Trienke Boschker:

Wij nemen er nog een wijntje op

• 12 Mei 2017 - 20:31

Dick En Irene:

Wiekie gefeliciteerd met je verjaardag!! 55 is een bijzondere leeftijd en om dat op deze manier te mogen vieren is wel heel apart. Bedankt weer voor het verslag. Zoooo leuk jullie belevenissen te lezen.
    We nemen een wijntje op de verdere goede reis en de gezondheid van de jarige Wiekie!
    Tot de volgende keer!! En sterkte met de riem en de spin :)

• 12 Mei 2017 - 21:05

ALja:

Felicitaties voor Wiekie!

• 12 Mei 2017 - 22:00

Henny:

Wiekie, gefeliciteerd met je verjaardag. 55 is een getal wat je niet kunt omdraaien en dat is maar goed ook. Het is heel leuk om jullie belevenissen te lezen. Prima idee om het op deze manier te doen. Nog heel veel veilige kilometers gewenst. xx Henny

• 13 Mei 2017 - 07:40

Dirk Hofstee:

Wiekie, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk om jullie verslagen te lezen. Zou zeggen heel veel fietplezier.

• 13 Mei 2017 - 12:30

Marianne:

Wat een leuk verslag weer om te lezen!
    Wiekie en Petra alsnog mijn felicitaties voor jullie allebei maar in het bijzonder
    natuurlijk voor Wiekie ;-)
    Wens jullie weer alle goeds toe, en veel succes met alles!
    Liefs van mij!!
    Xxx

• 13 Mei 2017 - 13:21

Natalie:

Ha kanjers,

wat een geweldig verhaal weer. Zit met een smile op mn gezicht te lezen.
    Vraag mij meerdere malen per week af: "waar zouden ze zitten?" maar volgens mij gaan julie zo hard dat zelfs waarbenjij.nu het niet bij kan houden (julie staan nog steeds op huidige lokatie Gouda). Misschien moeten julie er van maken: petraenwiekie.gaanalseenspeer.nu

Enjoy!

• 13 Mei 2017 - 15:28

Sannie:

Super gaaf om jullie verhalen te lezen. Zet 'm op en geniet!

• 13 Mei 2017 - 18:58

Marian Vermeulen:

Hoi Wiekie en Petra

Leuk hoor jullie zo te volgen. Nog gefeliciteerd Wiekie!!
    Wat staat alles mooi in bloei he! Jullie gaan wel hard hoor! Maar wat wil je met een dag van 100 km. TOP!!
    Succes maar weer!!

• 13 Mei 2017 - 23:37

Mariska:

Gefeliciteerd wiekie wat een bijzondere verjaardag zo! Wat gaan jullie snel. Kilometer vreters ;-). Wat lekker een beetje zon. Al die natte bende is zo klef. Cheers en tot snel! X

• 14 Mei 2017 - 17:46

Toos:

Lieve Petra en Wiekie, Op de eerste plaats nog gefeliciteerd met de verjaardag van Wiekie.....wat gaan jullie goed zeg !! Ik vind jullie heel stoer hoor.....jullie maken leuke en pittige dingen mee...lijkt me heerlijk zo vrij te leven.....blijf genieten...ik blijf jullie volgen......zorg goed voor elkaar !
    Lieve groet,Toos

• 14 Mei 2017 - 20:38

Hidde En Janke:

Wat weer een leuk verslag. En wat fijn om weer even wat van jullie belevenissen te mogen lezen. Jullie gaan als een speer en maken bijzondere dingen mee. Veel succes met alles en blijf genieten.
    Lieve groet Hidde en Janke

• 18 Mei 2017 - 09:13

Mams Dicky.:

Nou jullie gaan als een speer. Nog even en je bent er ( ha-ha) Interesant,het verrassende waar je s"nachts soms slaapt.Dat je in een paar weken tijds,zo,n eind al op weg bent.
    Zo kun je maar weer zien,dat je ook erg kunt genieten zonder luxe hotels e.d.Geniet lekker, en we horen....zien weer.
    Groetjes liefs D&B.